close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על הדרכות כיבוי אש בארגונים

מערכת שורשא טבת, תשפא16/12/2020

הדרכות כיבוי אש בארגונים הכרחיות לשמירת בטיחות העובדים, הציוד והמבנה תוך עמידה בתקנות של משרד התמ"ת. המאמר יפרט את העקרונות החשובים בהדרכת בטיחות אש ומדוע זה חשוב לארגונים

תגיות:
העקרונות החשובים בהדרכה לבטיחות אש
הדרכת בטיחות אש צריכה להיעשות על פי הקריטריונים שנקבעו על ידי משרד התמ"ת ובאמצעות יועץ בטיחות אש מוסמך. הדרכת בטיחות עוסקת במושגי יסוד, מהות ומשולש אש, תאונות עבודה, התנהלות בעת שריפה, מוקדי סיכון העלולים לגרום לשריפות, זיהוי סכנות, סקר סיכוני אש בעת זליגה, דליפה, פיצוץ וזיהום מחומרים רעילים, סוגי דליקות, התנהלות במצבי שעת חירום, אמצעי זהירות בחשמל, תרגול כיבוי אש, שימוש ושיטות במערכות כמו: גילוי עשן, עמדות כיבוי ואמצעי כיבוי (ספרינקלרים, מטפים) ודרכי מילוט.
המטרה של כל העקרונות הללו
היא לצמצם באופן יעיל אבדות בנפש ונזקים ברכוש. הדרכות בטיחות אש צריכות להיעשות מדי שנה באופן קבוע ובצורה מפורטת וממוקדת.

אילו ארגונים זקוקים להדרכות אש?
ארגונים שונים כמו: משרדי ממשלה ומשפט, צבא, בתי אבות, בתי חולים, מרפאות, בתי כנסת, בתי מדרש, ישיבות, מקוואות, מוסדות חינוך, פנימיות, מכללות וגופים אקדמאיים, קניונים, מרכזים מסחריים, רשתות ביגוד, חנויות, מאפיות, מסעדות, בתי קפה, פאבים, תיאטראות, בתי קולנוע, מרכזי ספורט, מפעלים, חברות, עסקים קטנים ובינוניים, משרדים, מוסדות ציבוריים, רשויות מקומיות, גופים חקלאיים, מנחתי מטוסים, נמלים ועוד צריכים לשמור על בריאות העובדים והלקוחות שלהם, על הציוד והרכוש ועל המבנים המשרתים אותם.

מדוע ההדרכות חשובות לארגונים?
כאשר ההדרכה ממוקדת ומשלבת תרגול מעשי באמצעים ידידותיים כמו מצגות, סרטונים ותרגול, הארגונים יכולים להיות בטוחים שהשריפה הבאה תימנע. ככל שהעובדים ידעו להתנהל בשעת חירום, יכירו את דרכי המילוט וימנעו משימוש בחומרים דליקים, הסכנה תפחת והם יהיו מודעים אליה באופן מוחלט. יתרה מכך, ההדרכה תסייע לקבל אישור לבטיחות אש כנדרש בחוק.

כיצד מקבלים אישור לבטיחות אש?
על מנת שהארגון יישא באישור בטיחות אש הוא צריך להיות מקושר לגוף חיצוני המתמחה בהדרכות מסוג זה. גוף המתמקד באופן מקיף בכל התכנים הקשורים לנושא ועם זאת תמציתי וממוקד, יעשה את העבודה על הצד הטוב היותר. ההדרכה חייבת לייצר השתתפות פעילה של העובדים ולהעניק את כל הכלים הדרושים להתמודדות עם סכנות האש והצלה. ככל שיהיו לעובדים כלים ברורים להתמודדות במצבי חירום, כך גם ימנעו תוצאות בלתי הפיכות. כאשר בוחרים בגוף עבור הדרכת בטיחות חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון בהדרכת ארגונים בסדר גודל רחב. המדריכים צריכים להיות חשופים לתיק הארגון, למתקנים המסייעים לכיבוי אש הנמצאים בשטח ולתוכניות הבטיחות הקיימות. חברת ה.ב בטיחות המתמחה בתחום הבטיחות והגהות בעבודה תמנה פקח שיהיה ממונה על בטיחות האש ויועץ בטיחות שידריך את כל המפורט לעיל. לסיכום, אישור לבטיחות אש מאשר את תקינות הארגון או בית העסק והכרחי על פי החוק מול הרשויות ושירותי הכבאות וההצלה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה